dimecres, 27 de maig del 2009

Els Jocs Digitals

Hola gent, Avui estic inspirada per això tantes entrades....

A dia d’avui, ja hem exposat el nostre treball sobre els Jocs educatius. Ha sigut un treball molt laboriós el qual ens hi hem dedicat molt temps però hem tingut un bon resultat tan en l’àmbit pràctic com el teòric.
Cada un dels grups per realitzar el seu treball vam haver de seguir un guió penjat al blink amb diferents fases que les havíem de tenir fetes per un dia acordat tot fent una petita entrevista amb la tutora.
La primera fase consistia en coneixements previs sobre el tema, buscar informació diversa i contestar un seguit de qüestions.
La segona fase ja consistia en aprofundir en el tema, és a dir, en el nostre cas sobre els jocs educatius. Aquests són eines educatives ja que contenen i transmeten valors. Tenen la finalitat de:
- Adquirir habilitats relacionades amb el món digital
- Desenvolupar habilitats com la superació i l’autoestima.
- Aprendre a compartir amb altres companys
- Implicar-se, prendre decisions i executar accions.
- Potenciar habilitats psicomotrius
- Adquirir nous coneixements
- Aprendre a dominar-se i autocontrolar-se
- Afavorir la coordinació òculo – manual.
- Etc.
Existeixen diferents tipologies de joc i cada una d’elles treballa unes habilitats diferents en el jugador. Les tipologies de joc que podem trobar per afavorir l’aprenentatge són: jocs de simulació, estratègia, aventura, acció, esportius o de conducció d’un vehicle, matemàtiques, llengües, habilitat, puzzles, memòria, etc.
També vam buscar informació sobre els aspectes positius i negatius d’aquests jocs i el resultat obtingut va ésser extens i variat.
Aspectes positius:
- Entrada dels infants a la cultura informàtica i del món digital.
- Els jocs educatius digitals van enriquir i desenvolupar diferents habilitats, continguts i valors.
- Podem trobar jocs educatius en diferents llocs, webs, biblioteques, etc.
- Són considerats coma suport i recurs dins de l’aula que ajuda en l’aprenentatge dels infants.
- Treballen diferents matèries mitjançant el joc.
- Els infants troben més atractius els conceptes perquè es treballes de forma dinàmica.
Aspectes negatius:
- Manca d’informació sobre els jocs digitals educatius
- Poc control envers el tipus de joc al que juguen
- No garanteix un aprenentatge significatiu.
- No existeix una relació estreta entre infant i docent.
- Depenent del joc, no ensenya a raonar ni adquirir coneixements, ja que molts són d’assaig – errada.
Un altra punt del nostre treball va ser repartir una petita enquesta al grup de classe tot pregunta’ls-hi a les companyes que opinaven sobre els jocs digitals dins de l’aula i que argumentessin la seva resposta. El resultat va ser a favor per majoria.
Amb la nostra cerca sobre el tema vam trobar diferents experiències de treballar els jocs digitals dins l’aula en les escoles i també diferents activitats relacionades amb el món d’Internet.
Per el dia de l’exposició a part de crear un power point també vam realitat un joc amb el Jclic per posar en pràctica tot el temari exposat. La realització d’aquest joc va ser una manera d’aprofundir en la creació dels jocs. El tema escollit van ser les estacions de l’any.

En conclusió, la realització d’aquest treball m’ha proporcionat molts coneixements i poder créixer com a mestra i també com a persona, ja que fer un treball en grup és complicat, encara que nosaltres ens hem adaptat molt bé les unes a les altres i hem extret un bon resultat el qual totes estem molt orgulloses.

Fins una altra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada